پشتیبانی
دریافت مشاوره رایگان
021 - 91099882
لطفاً فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

PPA چیست و چگونه آن را به صورت بهینه قرار دهیم؟

آخرین بروزرسانی: 25 شهریور
مدت زمان مطالعه: 9 دقیقه
PPA چیست و چگونه آن را به صورت بهینه قرار دهیم؟
لیلا فلاح نویسنده: لیلا فلاح لیلا یک بازاریاب محتوای ماهر در وبکده است. او با تمرکز بر ایجاد محتوای جذاب، تخصص خود را از طریق مقالات روشنگرانه در مورد روندهای SEO و بازاریابی دیجیتال به ارمغان می آورد
playسئو و بهینه سازی (SEO)
وبلاگ سئو و بهینه سازی (SEO) PPA چیست و چگونه آن را به صورت بهینه قرار دهیم؟

در دنیای امروز که کاربران اینترنت به دنبال دریافت سریع و دقیق اطلاعات هستند، گوگل ابزارهای متنوعی برای بهبود تجربه جستجو ارائه می‌دهد. یکی از این ابزارها، ویژگی «People Also Ask» یا «افراد همچنین می‌پرسند» است که به کاربران کمک می‌کند تا به پاسخ‌های مرتبط و متنوعی در مورد سوالاتشان دسترسی داشته باشند. این ویژگی نه تنها تجربه جستجو را برای کاربران بهبود می‌بخشد، بلکه برای وب‌سایت‌ها و متخصصان سئو فرصتی طلایی برای افزایش دیده شدن محتوا و جذب مخاطب بیشتر فراهم می‌کند. در ادامه به بررسی دقیق‌تر این ابزار و اهمیت آن خواهیم پرداخت.

People Also Ask چیست؟

People Also Ask (PAA) یک ویژگی جستجوی گوگل است که سوالات مربوط به جستجوی اولیه کاربر را نشان می دهد. و اغلب در بالای صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) ظاهر می شود.

مثالی برای PPA
مثالی از PPA

در جستجوی «تغذیه سالم»، افراد همچنین سؤالاتی از جمله «سالم‌ترین راه‌های غذا خوردن چیست؟»، «10 غذای سالم کدامند؟» و غیره می‌پرسند. این ویژگی به کاربران کمک می کند تا بدون نیاز به جستجوی اضافی، اطلاعات بیشتری در مورد موضوع خود پیدا کنند. 

با کلیک کردن روی یک سوال PAA، آن را برای نمایش یک پاسخ کوتاه باز می‌کنید و برای هر پاسخ در People also Ask، گوگل اطلاعات را از یک صفحه وب خاص تهیه کرده است که می توانید برای اطلاعات بیشتر از آن بازدید کنید. گاهی اوقات، ممکن است یک پاراگراف ساده را ببینید. اما پاسخ می تواند شامل یک لیست گلوله ای، یک جدول، یک تصویر یا حتی یک ویدیو نیز باشد. 

چرا افراد گوگل هم می پرسند مهم است؟

People Also Ask نوعی ویژگی SERP است (نتیجه منحصربه‌فردی که از فهرست‌های استاندارد متمایز است) که به کاربران کمک می‌کند تا موضوعات را عمیق‌تر بدون نیاز به اصلاح جست‌وجوهای خود بررسی کنند. بنابراین کاربران می توانند آنچه را که نیاز دارند را با کارایی بیشتری پیدا کنند.

این یک فرصت برای صاحبان وب سایت و سئوکاران است. زیرا اگر وب سایت شما هم در نتایج جستجوی معمولی و هم در کادرهای PAA ظاهر شود، می توانید دید بیشتری به دست آورید. که می تواند منجر به درآمد بیشتر شود.

بر اساس داده‌های Semrush Sensor از آگوست 2024، این به ویژه زمانی صادق است که در نظر داشته باشید که کادرهای People Also Ask در 51.85٪ از کل جستجوها ظاهر می‌شوند.

جعبه های PAA همچنین برای یافتن کلمات کلیدی جدید برای هدف گذاری در محتوای شما مفید هستند. برای کمک به جذب بازدیدکنندگان بیشتری که به دنبال اطلاعات خاص هستند.

چگونه افراد را پیدا کنیم همچنین سؤال بپرسیم؟

روش های مختلفی برای کشف سوالات PAA مربوط به موضوعاتی که پوشش داده اید یا قصد دارید آنها را پوشش دهید وجود دارد: 

1. از ابزار جادویی کلمه کلیدی Semrush استفاده کنید

ابزار سحر و جادو کلمه کلیدی Semrush یک منبع قدرتمند برای کشف سوالات PAA مربوط به اصطلاحاتی است که هنوز محتوایی برای آنها ندارید.

برای شروع، یک کلمه کلیدی گسترده مرتبط با نام تجاری خود به همراه نام دامنه خود وارد کنید. و روی « جستجو » کلیک کنید.

کلمه کلیدی وارد شده به ابزار جادویی کلمه کلیدی
مرحله 1

این ابزار لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را ایجاد می کند. و یک نمره سختی کلمه کلیدی شخصی (PKD %) برای هر کدام نمایش دهید، که نشان می دهد رتبه بندی دامنه خاص شما برای آن شرایط چقدر دشوار خواهد بود.

ستون کلمه کلیدی و ستون نمره دشواری شخصی برجسته شده
مرحله 2

روی منوی کشویی « فیلترهای پیشرفته » کلیک کنید، منوی کشویی «هر» را در زیر «ویژگی‌های SERP» انتخاب کنید و کادر کنار «افراد نیز سؤال می‌کنند» را علامت بزنید.

سپس روی « اعمال » کلیک کنید.

فیلترها برای مردم نیز از ویژگی سرپ می پرسند که برجسته شده است
مرحله 3

اکنون فقط عباراتی را خواهید دید که جعبه‌های PAA را فعال می‌کنند. 

یک کلمه کلیدی اصلی (کلمه کلیدی اصلی که محتوای شما روی آن تمرکز خواهد کرد) را با در نظر گرفتن تعداد جستجوهای ماهانه و احتمال رتبه شما برای آن انتخاب کنید.

برای مشاهده افراد همچنین درباره کلمه کلیدی انتخابی خود سؤال می پرسند، روی نماد سمت چپ ستون "SF" کلیک کنید. 

نماد SERP برجسته شده برای یک کلمه کلیدی را مشاهده کنید
مرحله 4

در پیش نمایش SERP که ظاهر می شود، بخش People Also Ask را تجزیه و تحلیل کنید تا سوالات ظاهر شده را ببینید. سپس می توانید آن سوالات و پاسخ های آنها را در محتوای خود بگنجانید. در ادامه این مقاله به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

2. از ابزار تحقیق ارگانیک Semrush استفاده کنید

ابزار Organic Research به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی را که قبلاً در نتایج جستجو رتبه‌بندی کرده‌اید، اما نه در بخش‌های PAA ببینید. و اینها فرصت های ارزشمندی برای گسترش دید شما هستند.

ابزار را باز کنید، نام دامنه خود را وارد کنید و روی « جستجو » کلیک کنید.

دامنه وارد شده به ابزار تحقیقات ارگانیک
مرحله یک

سپس، به تب " موقعیت ها " بروید.

روی منوی کرکره‌ای «ویژگی‌های SERP» کلیک کنید، « دامنه رتبه‌بندی نمی‌شود » را انتخاب کنید و « مردم نیز سؤال می‌کنند » را انتخاب کنید.

فیلترها برای مردم نیز از ویژگی SERP برجسته می شود
مرحله دو

این به شما کلمات کلیدی را نشان می دهد که در نتایج جستجوی معمولی رتبه بندی می کنید، اما نه در کادرهای PAA.

کلمات کلیدی برجسته شده در جایی که دامنه برای افراد رتبه بندی نمی شود نیز از ویژگی SERP می پرسند
مرحله سه

برای هر یک از این کلمات کلیدی، سؤالات فعلی PAA را که در نتایج جستجو ظاهر می شوند بررسی کنید. ببینید آیا محتوای شما قبلاً شامل این سؤالات است یا خیر. اگر نه، می خواهید محتوای خود را به روز کنید.

3. از جستجوی گوگل استفاده کنید

یکی دیگر از روش‌های مؤثر برای کشف سؤالات PAA استفاده ساده از جستجوی Google است.

فقط موضوع خود را در نوار جستجو وارد کنید و جستجو را بزنید. 

مرحله 1)

در صفحه نتایج، به دنبال کادر People also Ask با چند سوال بگردید.

اگر عبارتی که جستجو کردید یک بخش PAA را راه‌اندازی نکرد، یک تغییر را امتحان کنید.

افراد همچنین باکس می‌پرسند که در صفحه نتایج موتور جستجو برجسته شده است
مرحله 2)

روی یکی از این سوالات کلیک کنید و سوالات مرتبط دیگری را مشاهده خواهید کرد.

یک سوال باز شده و دو سوال جدید که در پایین کادر افراد مشخص شده است نیز می پرسند
مرحله 4)

می‌توانید به کلیک روی سؤالات ادامه دهید تا سؤالات مرتبط بیشتری را نشان دهید.

4. از AlsoAsked استفاده کنید

AlsoAsked ابزار کلیدواژه ای است که به طور ویژه برای یافتن افراد همچنین سؤال می پرسند طراحی شده است. 

موضوع خود را در نوار جستجو وارد کنید و روی " جستجو " کلیک کنید. 

مرحله 1/1

این ابزار یک نقشه بصری از سوالات مرتبطی که مردم درباره موضوع شما می پرسند ایجاد می کند. 

نقشه بصری
مرحله 2/2

هر گره روی نقشه نشان دهنده یک سوال است و می توانید روی هر گره ای کلیک کنید تا آن را بیشتر گسترش دهید. برای آشکار کردن سوالات اضافی که با پرس و جو اصلی مرتبط هستند.

چگونه محتوای خود را برای افراد بهینه کنید همچنین از جعبه ها بپرسید

اکنون که نحوه یافتن افراد همچنین سؤال می پرسند را بررسی کردیم، بیایید به نحوه استفاده مؤثر از این سؤالات در محتوای خود بپردازیم. بنابراین می توانید دید خود را در نتایج جستجو افزایش دهید.

توجه داشته باشید:

همه بهترین شیوه‌های اولیه سئو در اینجا نیز اعمال می‌شوند – نوشتن برچسب‌های عنوان قانع‌کننده، ترکیب لینک‌های داخلی، و غیره. بنابراین قبل از اینکه بیش از حد نگران گنجاندن سؤالات PAA باشید، مطمئن شوید که آن‌ها را دنبال می‌کنید.

1) سؤالات PAA را به عنوان سرفصل و عنوان فرعی وارد کنید

سرفصل ها و زیرعنوان ها (H1، H2، H3، و غیره) موضوعاتی را که محتوای شما پوشش می دهد به گوگل منتقل می کند.

اصول سوال و جواب
اصول

عنوان موضوع اصلی H1، عنوان فرعی h2 و عنوان موضوع فرعی h3 در سلسله مراتب صفحه
وقتی سؤالات PAA را به عنوان زیرعنوان درج می‌کنید، این یک سیگنال واضح برای Google است که محتوای شما با آن سؤالات مرتبط است. که شانس نمایش محتوای شما در جعبه های PAA را افزایش می دهد. 

2) مستقیماً به سؤالات پاسخ دهید

سعی کنید تا حد امکان مستقیماً به سؤالات پاسخ دهید تا Google راحت تر محتوای شما را با سؤال مطابقت دهد. و احتمال انتخاب مطالب خود را به عنوان پاسخ افزایش دهید.

به عنوان مثال، انجمن استئوپاتی آمریکا به سوال PAA "مزایای یوگا چیست؟" پاسخ می دهد. با فهرستی واضح از مزایا. 

پاسخ مستقیم دادن به سوالات
پاسخ مستقیم به سوالات

پاسخ‌های لیست گلوله‌ای می‌گویند: «افزایش انعطاف‌پذیری، افزایش قدرت و توان عضلانی، سلامت قلب و گردش خون» و موارد دیگر

3) با فرمت موجود تراز کنید 

پاسخ‌های PAA می‌توانند در قالب‌های مختلفی مانند پاراگراف‌ها، لیست‌های گلوله‌دار و فهرست‌های شماره‌دار ظاهر شوند. بنابراین، ایده خوبی است که قالب پاسخ های فعلی را تجزیه و تحلیل کنید.

هم تراز کردن با فرمت های موجود
هم تراز کردن با فرمت موجود

به عنوان مثال، این پاسخ به عنوان یک پاراگراف کوتاه ارائه شده است.  این بدان معناست که شما باید سعی کنید آن سبک را در محتوای خود تکرار کنید. برای افزایش شانس خود برای برجسته شدن در جعبه PAA.

4) تصاویر خود را بهینه کنید

گاهی اوقات، پاسخ های PAA شامل تصاویر می شود. و بهینه سازی تصاویر شما شانس نمایش آنها را افزایش می دهد.
در اینجا دو بهترین روش برای بهینه سازی تصاویر وجود دارد:

  • از متن جایگزین توصیفی استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که هر تصویر دارای متن جایگزین است که دقیقاً تصویر را توصیف می کند. این به گوگل کمک می کند تا زمینه تصویر را درک کند.
  • نام فایل های آموزنده را انتخاب کنید. از نام‌های فایل توصیفی مانند "benefits-of-yoga.jpg" (به جای نام‌های عمومی مانند "IMG1234.jpg") برای نشان دادن محتوای تصویر استفاده کنید.

دید خود را از طریق جعبه های PAA افزایش دهید

ظاهر شدن در بخش‌های People Also Ask به شما کمک می‌کند تا به افراد بیشتری نسبت به آنچه در غیر این صورت می‌رسید دسترسی داشته باشید. که منجر به ترافیک بیشتر و احتمالاً درآمد بیشتر می شود.
اولین قدم این است که تعیین کنید کدام سؤالات PAA را در محتوای خود بگنجانید. کاری که می توانید با ابزار جادویی کلمه کلیدی انجام دهید. امروز آن را امتحان کنید.

سوالات متداول

People Also Ask یک ویژگی جستجوی گوگل است که سوالات مرتبط با موضوع جستجوی اصلی کاربر را نمایش می‌دهد. این سوالات به کاربران کمک می‌کنند تا اطلاعات بیشتری درباره موضوع خود بدون نیاز به جستجوی جدید به دست آورند.
ویژگی PAA فرصتی استثنایی برای دیده شدن محتوای وب‌سایت‌ها فراهم می‌کند. با قرار گرفتن در این بخش، شانس وب‌سایت‌ها برای جلب توجه کاربران افزایش می‌یابد و این موضوع می‌تواند به افزایش ترافیک و بهبود رتبه سایت منجر شود.
برای بهینه‌سازی محتوا جهت نمایش در PAA، سؤالات رایج مرتبط با موضوع خود را شناسایی کرده و پاسخ‌های دقیق و مختصر ارائه دهید. همچنین، استفاده از ساختارهای مشخص مانند پاراگراف‌های کوتاه، لیست‌های گلوله‌دار یا شماره‌دار نیز مفید است.
با وارد کردن یک موضوع یا کلمه کلیدی در نوار جستجوی گوگل، می‌توانید به سادگی سوالات مرتبط در بخش PAA را مشاهده کنید. همچنین ابزارهایی مانند Semrush و AlsoAsked نیز برای شناسایی این سوالات کمک‌کننده هستند.
گوگل تلاش می‌کند تا دقیق‌ترین و مرتبط‌ترین پاسخ‌ها را از صفحات وب برای PAA انتخاب کند. اما گاهی ممکن است پاسخ‌ها به‌طور کامل دقیق نباشند و بهتر است همیشه منابع معتبر بررسی شوند.
بله، فرمت پاسخ‌ها بسیار مهم است. پاسخ‌های PAA می‌توانند به شکل پاراگراف، لیست‌های گلوله‌ای، جداول یا تصاویر باشند. ارائه محتوا در قالبی که گوگل به طور معمول نمایش می‌دهد، می‌تواند شانس دیده شدن در این بخش را افزایش دهد.
برای بهینه‌سازی تصاویر جهت نمایش در PAA، از متن جایگزین توصیفی و نام فایل‌های مرتبط با محتوا استفاده کنید. این کار به گوگل کمک می‌کند تا محتوای تصویر را بهتر درک کرده و آن را در پاسخ‌های خود نمایش دهد.
اشتراک گذاری: whatsup واتساپ telegram تلگرام X ایکس
هوش مصنوعی چیست؟در این ویدئو به هوش مصنوعی که امکان مدل‌سازی توانایی ذهن انسان را به ماشین‌ها می‌دهد، می‌پردازیم و درباره مثال‌های هوش مصنوعی مانند چت جی بی تی و گوگل بارد صحبت می‌کنیم 0
سئو يا بهينه سازي براي موتورهاي جستجوگر چيست؟ (بخش 3)در این ویدئو به تکنیک‌های سئو خارجی که شامل شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی فرم‌ها و انجمن‌ها، لینک طعمه، بازاریابی ویدئو و غیره می‌شوند، می‌پردازیم 1
سئو يا بهينه سازي براي موتورهاي جستجوگر چيست؟ (بخش 2)بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر مهم است که در این ویدئو به سئو فنی که شامل نام لینک، توضیحات متا، عنوان صفحه، کلمات کلیدی، هدینگ و alt تصاویر می‌شود، میپردازیم 2
سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر چیست؟ (بخش 1)سئو دارای سه بخش اصلی است: سئو داخلی، سئو فنی و سئو خارجی. در این ویدئو به سئو داخلی که موجب بهبود و بهینه‌سازی ساختار و محتوای وبسایت می‌شود، میپردازیم 4
ارسال دیدگاه
فهرست